Info november-december 2023

Yooo Scoutte,

De koude herfst- en wintermaanden komen eraan. Dat betekent koude zondagen, kerst en nieuwjaar en meer. Om de komende twee maanden op de scouts vlot te laten verlopen staat hieronder wat meer info.

EXAMENS

December komt eraan dat wil zeggen de examenperiode ook. Kijk dus goed in de Korrel wanneer jij of je kind juist scouts heeft. We hebben ons best gedaan om zoveel mogelijk op hetzelfde uur te doen met meerder groepen. Maar weet dat de Joengele geen 150 man aankan en de leiding ook niet dan is het alles op zijn kop. Kijk dus goed wanneer je kind scouts heeft! Wens de leiding dan ook succes met hun examens! Bedankt!

• KERSTMARKT

Vrijdag 16 december staan de Verkenners op de kerstmarkt in Hoeilaart. Wat gaan ze verkopen? Wil je dat weten, dan zal je langs moeten komen en uiteraard zeker iets kopen. De kerstmarkt is ook gewoonweg gezellig dus kom zeker langs.Kom om in de kerstsfeer te geraken en de Verkenners te sponsoren!

SNEEUW

Als er sneeuw ligt, gaan wij sleeën bij de boer. We zouden willen zeggen dat dit jaarlijkse traditie is, maar de sneeuw laat ons al een paar jaar in de steek. Moest het dus sneeuwen, vergeet dan zeker niet je slee en je warmste kleren!

Dit is natuurlijk niet het geval indien er een avondactiviteit is gepland.

• KLEDIJ OP DE SCOUTS IN DE WINTER

Door de koude temperatuur en om ziektes zoals een verkoudheid te vermijden, vragen we jullie om warm aangekleed naar de scouts te komen. Je doet beter een laagje te veel aan dat je kan uitdoen als het nodig is, want aan een ganse activiteit vechten tegen de kou heeft niemand plezier.

En zoals gewoonlijk vragen we jullie om niet met jullie beste kledingstukken naar de scouts te komen, zodat deze niet vuil worden tijdens een activiteit, doe dus je scoutskleren aan (dit mag/moet vuil worden :)). Ook vragen we jullie om elke scoutsactiviteit minstens één kledingstuk van de scouts aan te doen (hemd, das, T-shirt of pull) en geen jeansbroeken of andere jeans kledingstukken te dragen.

Ook breng je geen GSM, andere elektronica of dure voorwerpen mee naar de scouts. Moest dit toch gebeuren, dan staan wij niet in voor eventuele schade.

Alvast bedankt hiervoor om ook deze regel te respecteren.

Scoutieve groeten van de hoofdleiding